Tuesday, June 21, 2011

Nota harian...herrmmm seronok juga!!!

adoi la.....!!!  Hidup meriah dek macam macam perkara yg berwarna warni berlaku...jenuh juga nak urus itu ini. Apapun itu sudah rasmi kehidupan.


Tak menang tangan dibuatnya.....kelmarin pagi buta lagi (jam 4 pagi dah bangun.......pagi pagi dah melangut kat LCCT) tunggu flight ke Kuching jam 7am...nak pergi 'present' paper kat INTERpares http://www.interpares.org/ip3/ip3_index.cfm .....yg kat Kuching ni, giliran Malaysia jadi host untuk "annual conference"...presentation jam 11...mujur sampai sana cik Adik Nelli sudah datang menjemput naik Pajero Pustaka Sarawak....terimakasih juga kepada Jessilini kerana mengaturkan transport utk saya ke Pustaka Negeri Sarawak....mata merah sbb malam tu duk prepare ppt slide sampai jam 1am...padan muka aku last minute preparation punya pasal...bukan last minute la...tapi nak bagi firm statistical analysis ngan fakta yang ada...takkan nak goreng buta jer!!


Jam 1pm habis present....pergi lunch dengan conference delegates sekali....Luciana Duranti (Director INTERpares) ajak makan semeja ngan dia kat VVIP


...maleh aku..tak reti nak sembang kelakor nanti....tup tup....mother supervisor aku (Dr. Rusnah Johare) cuit dari belakang...."mariler makan sekali kat depan tu..." katanya. "errr...saya dah ambil makan kat sini la Dr...tak pe ler...Dr. pergi la makan kat depan tu...saya nak bersembang jap ngan exstudent saya nih....hehehehe alasan!!!" Tersengih sengih aku. Dia senyum lebar...puashati kot dengan presentation aku tadi...."err Dr...mari kita snap gambar dulu! Wife saya suruh...hehehehe"..." okay...kat mana?" katanya..." sini udahler Dr."






Lepas tu terus sambung makan...sambil sembang sembang ngan 6-7 org exstudent aku.....habis makan merayap gi tempat Dayang Salha...apa lagi...kek lapis sarawak lerr....tu dia memborong!!padahalnya bungkusan semua tu bukan aku punya....hahahaha...sajer amik gambo nampak banyak!!


abis membeli dalam 2,3 jenis...tak beli banyak sebab light travel..tak bawak beg pun...cuma beg sandang berisi notebook jer...mana muat nak bubuh barang banyak...terus caloo ke satok beli ikan masin barang 2,3 ekor...gerai UiTM (bukan universiti teknologi MARA tapi USAHAWAN IKAN TERUBUK MASIN) hahahahaha....dah pernah kuar Majalah3 mamat nih.....


lepas tu merayap kat water front sambil tunggu Pajero Pustaka Negeri Sarawak hantar ke airport utk balik jam 10pm....minum dengan deme deme nih.....


sampai airport Kuching jam 8 lebih.....check in mcm biasa...masuk dalam jer...announcement bagitau filght delay ..."attention please.... AK5221 to KL at 10pm is delayed to 11.40pm" hampehhh punya air asia...aku lambat check in ko tak bagi masuk, aku bawak luggage lebih dan berat ko caj semacam jer...ko lambat sampai sejam lebih...ada ko refund duit untuk masa menunggu aku!!!ceh....cap ayam betui!!!


akhirnya...jam 1.30 pagi sampai LCCT...mata kuyu..dah berapa jam aku tak tido seharian nih...sampai umah jam 3pagi...bawak keta slow2 la weihh...ngantuk punya pasai.


esoknya dah wat keje lain lak....sakit kepala jangan cakap lerr...tak cukup tido punya pasai....tghari member bbm aku..mintak tolong ada hal sikit pasai anak dia...demam tak kebah...mlm tu pegi merawat kat umah dia...alhamdulillah...dah berpeluh badan budak tu...demam panas sampai meracau...sian aku nengok budak tu...doktor kata demam tapi tak tau apa punca...semua sudah check daa...masyaallah....allahumma asyfiihaa!!insyaallah.....yasfiahullah!!

2 comments:

Izzah said...

Besk kan jalan2 tempat org...
So bos..bila dapat jumpa lagi....

Alwi Mohd Yunus said...

bila bila masa kan ketemu.....asal tarikhnya benar