Friday, March 9, 2012

Ibu oh Ibu.....!

Salam Jumaat dan salam ukhuwwah....



Isteriku (www.sakinahsalleh.blogspot.com) mengungkap ayat ayat ini 


"Ibu kita hanya satu sahaja... jangan lakukan ia seperti sampah kerana mereka tidak menjadikan kita sampah, kalau kita menjadi sampah sekalipun, itu kerana kita memilih untuk menjadikan DIRI SEBAGAI SAMPAH!"


Aku tidak mahu menambah apapun banyak banyak...fikirkan lah! Dimana kemanusiaan?? Dimana kasih dan sayang? Mudahnya kita mengundang kemurkaanNYA? Aduhai! Zaman apa ini???....segalanya bejat dan bobrok! 


Walau dasar apa, atas alasan apa sekalipun, walau IBU kita itu gila@jahat sekalipun, kita tidak punya hak untuk 'menyampahkan' dia....! Jangan marah jika murkaNYA turun kepada kita semua malah kepada sipelaku itu sendiri...jangan menyesal jika apabila kita tua nanti kita dilayan lebih buruk dari haiwan! Nauuzubillah!


Inilah hakikat kebejatan manusia! diminggu yang lalu keluar berita ibu "jual" anak utk dilacur, kemudian berita yang lain....ibu rakam gambar anak diratah oleh teman lelaki kpd ibu! Minggu depan tak tahu lah apa lg perbuatan tolol dan kebinatangan yg akan dilapor di akhbar! Masyaallah!

Seusai ini...apa lagi berita yang meruntun jiwa yang perlu dilapor? Perlukah kita akan berita berita sedemikian? Perlukan berita yang umpama 'energy sucker' ini lewat bicara kita tentang kebobrokan akal budi manusia.....secara peribadi, aku sangat 'sakit' secara mental dan jiwa apabila membaca berita berita sedemikian......mengapa kita tidak sebar luaskan berita berita  yang membina akal upaya dan minda manusia lalu membina ketamadunan yang lebih positif????? Fikirkan!

Kekangan diri membuatkan AKU cuba sehabis mungkin untuk menghindari berita yang 'meruntun...menyakitkan minda sebegini'.....sebab itu aku tidak pernah membeli akhbar ini! Go for energy giver rather than drowned in energy sucker! Ya Rabb....berilah keselamatan, petunjuk dan hidayah dari kebobrokan ini!
Post a Comment