Sunday, May 15, 2011

Lakukan sahaja...

Assalam all...


Ada tika dan saatnya...
Aku diburu oleh sibuknya hari...banyaknya tugasan...seolah olah segalanya hanya mampir begitu sahaja tanpa henti...


Hatta perut lapar pun hampir lupa utk ditangani...otak seolah olah menjerit minta dibelai..tp bukan itu rasminya otak berfungsi..ia perlu terus diperah!


Tekanan! Itu biasa dan normal,harus ditangani sebaiknya...hela nafas panjang...sedalamnya buat seketika...kan ada beza,kan surut bebanan dan terus fikir dan memandang kehadapan.


Eh, tetiba teringat...langkah ku sudah 12tahun disaat Hari Guru ini disambut...simpulnya apa? Aku bahagia dgn apa yg kubuat...entah berapa ramai bekas pelajarku di luar sana...harapnya kalian sukses dgn apa yg kalian kerjakan...tanpa tahu kerna tiada berita dari kalian melainkan sebilangan kecil...aku harap kalian berjaya dan berbahagia...itulah kejayaan buat diriku...begitu jua buat semua guru2ku...tanpa kalian aku bukanlah sesiapa di mukabumi ini...aku hanya mengambil yg terbaik dari kalian semua wahai guru2ku...dan aku titipkan yg terbaik buat para pelajarku semua..tinggalkan yg buruk dariku,lalu kalian cedok yg baik...moga rantaian kebaikan dan keberkatan ini akan terus menjadi turun temurun, melata di atas mukabumi..yg akhirnya mengundang umpama jemputan mesra ke majlis-belas, kasih dan sayang Illahi buat kita semua...sesungguhnya begitulah bagaimana rahmat dan rahimNya turun buat umat manusia, melalui kebaikan yg menjalar di segenap pelosok...ameen!! Tanpanya, hanya kemurkaan Allah lah yg kita undang...nauuzubillah!


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: