Thursday, May 5, 2011

Assalam all....


Al Fatihah kpd saudara Osama Bin Laden....


Hanya ada 3 sebab....mengapa?


1. Dia seorang Islam
2. Kerana dia seorg Islam, maka dia adalah saudaraku!
3. Kerana dia saudaraku, justeru aku hadiahkan alfatihah ini untuknya...moga keredhaan Allah bersamamu...


Bukan sebab ini atau sebab sebab lain yg tak tertinta di blog ini...


1. bukan sebab aku sokong dia..sokong atau tak sokong itu soal lain
2. bukan sebab dia 'dikatakan pengganas' oleh org lain...definisi itu tak terpakai dlm kamus hidupku
3. bukan sebab aku setuju atau tidak dengan perjuangan dia kerana soal setuju atau tidak bukan kompas justifikasiku
4. bukan sebab sebab lain yg mampu di'ada ada kan' oleh orang lain untuk menjustifikasikan kenyataanku


Kalau bab bab perjuangan ni.....aku tabik kat dia!! Aku sendiri tidak mampu utk berperanan sedemikian rupa seperti dia.


Kalau bab perjuangan ini....jika dia benar! Sesungguhnya, sudah tertinta dalam catatan sejarah....setiap perjuangan yg didokong oleh kebenaran kerana Allah, maka secara peribadi aku rasa akan ada beribu lagi Osama yg akan menggantikan tempatnya, mungkin tidak serupa namanya, rupanya tetapi landasan perjuangan  tetap sama...jika dia salah pula.....hanya Allah yg tahu...aku sendiri tidak tahu secara MUTLAK tetapi aku punya penilaian sendiri.

No comments: