Wednesday, September 12, 2012

Monolog diri buat ASASIANs!

Salam ukhuwwah buat warga ASASIANs...

Jujurnya aku merasa sangat terpanggil untuk menitip coretan ini buat kalian.


Tinggal 3 hari lagi, sekitar 72 jam lagi, 4320 minit dan segalanya yang diusahakan bersama teman teman dan sahabat akan bermula! Agenda besar buat WARGA ASASIANs....yang lalu diimbau kembali, yang bersejarah kan menjadi nostalgia, yang jatuh dan bangun kan dikenang, dan yang tekah pergi kan diingati.

Ia sejarah 24 tahun atau 29 tahun jika dilihat pada generasi yang ada. Ia usaha titik peluh dan keringat khidmat dan usaha tanpa bayaran. Allah jua yang akan mengimbal kemabli segala daya usaha dan sumbangan!

Tiada yang lebih bermakna melainkan suatu perkongsian dan persaudaraan yang menjadi jambatan kepada hubungan ukhuwwah! Ia tidak terperi nilainya bagi yang mengerti! Ia kemuncak kepuasan diri yang terhingga. Inilah seruanNya! bukan perkara main main, bukan sekadar keseronokkan yang mengujakan akan tetapi ukhuwwah yang didamba itu membangkit RASA yang hanya hati dan jiwa yang berpadu kan mengerti!

Boleh kuungkapkan bahawa "AKU PUAS" dengan cara sebegini! Bukan untuk diriku tetapi aku puas untuk kalian semua! Kita kan bertaut kembali, semarak jiwa kan mekar lagi! Itulah langkah mula yang kita sama sama daki dan turuni. Ia punya gagasan lebih besar dari apa yang kita mampu dan mengerti! Allah rahmati kami, ampuni kami, berkati kami! Pandulah kami dengan petunjuk dan hidayahMU agar perjalanan dan manifestasi kehidupan ini kan terus semarak dalam jiwa kami, agar perpaduan yang dicita kan terus mantap dan teguh dan agar segala yang mampu kami usahakan bersama kan terus berkesinambungan tanpa henti!

Ia pastinya tidak akan terhenti setakat ini..ia perlu terus dijulang. Gagasan ini akan rugi jika terus sepi, kenangan ini hanya tinggal kenangan tidak bererti jika ia mati di sini. Kita angkatkan noktah kepada


Allah dan RasulNya lah penyatu kita semua...kita bersatu atas dasar ukhuwwah dan persaudaraan! Ia jalinan kasih mesra sesama. Hati dan jiwa berpadu, kasih sayang sesama bertaut, persaudaraan dan ukhuwwah dijunjung. Kita bersama lagi, setelah 24 tahun berlalu pergi. Kita temui para pahlawan terbilang, para wira yang tidak didendang, para Ustaz, Ustazah dan Cikgu yang menjadikan KITA adalah KITA hari ini dengan izinNYA.

Tanpa mereka siapalah kita! Ayuh, mari kita penuhi kebahagiaan dijiwa dan hati dengan menjalin erat ukhuwwah agar ia menjadi suatu jambatan kita untuk memperoleh redhaNya! Moga moga usaha ini kan terus bersemarak dan berkesinambungan dimasa masa akan datang. Ayuh, sama sama kita gemparkan Saujana Utama pada tanggal 15 September ini!
Post a Comment