Wednesday, July 18, 2012

MeRAJAI nafsu...ballighna Ramadhan!

Salam ukhuwwah....


Sejak beberapa ketika coretan ini terhenti. Agak sibuk sejak akhir akhir ini tambahan pula jentera minda difokuskan kepada penulisan laporan tesis! Juga agak sibuk dengan kehadiran Syaaban yang mulia dan Ramadhan yang berkat!


Dikesempatan Ramadhan yang bakal menjelang tidak lama lagi, saya dengan penuh rendah diri memohon maaf kepada semua atas silap bicara samada melalui tulisan dan nukilan diruangan ini atau diketika dan keadaan yang lain....


Hadirnya Ramadhan adalah masa kita 'recharge' jiwa sufi dalam diri, agar jiwa zuhud kan mekar dan subur saat Ramadhan agar ia akan tumbuh walau Ramadhan telah berlalu pergi....inilah saatnya kita menjadi sangat 'hamba' kepadaNYA....rebutlah peluang ini! Binalah empayar diri saat Ramadhan tiba, moga kita menjadi insan lebih bermakna dalam kehidupan ini dan kehidupan akan datang! 


Moga jiwa kehambaan, rasa khilaf dan keinsafan serta kehidupan yang mendatang kan lebih bertambah mabruuk dan mabrur buat kalian semua! Hentikan sengketa, bicara sia sia yang hanya menagih dosa dan membuang sisa tenaga! Lontarkan sikap buruk dan bicara keji dari bermastautin dalam diri...inilah masa dan saatnya diri di tarbiah di madrasah Ramadhan...dan moga ia terus bertambah baik buat diri dan kita semua! Amiin!
Post a Comment