Tuesday, January 8, 2013

Kalian mendahului aku!

Salam ukhuwwah....


Alhamdulillah jika kalian mendahului aku dalam berlumba lumba berbuat amal,
...........berlumba lumba merapatkan silaturrahim,
...........berlumba lumba bersangka baik sesama,
...........berlumba lumba menutup aib dan kekurangan orang


alhamdulillah kerana kalian mendahului aku dek luasnya pengalaman dan pengajaran dalam hidup lalu aku selusuri cebisan pengalaman kalian agar menjadi kompas hidupku sendiri....
juga kerana kalian mendahului aku dalam menyeru kepada kebaikan.....

Nauzubillah....aku berlindung dari tertimpanya keburukan buat diriku dan kalian yang mengundang azab dan urka Illahi...antaranya jika ada antara kita yang mendahului dalam .....

........meninggalkan solat
........berlibur dan berhibur sia sia
........mengaibkan orang lain, memfitnah orang lain, mendedahkan aib orang lain atas niat, atau prinsip atau dasar apa sekalipun....
........memburukkan rakan dan sahabat, jiran tetangga dan orang lain
........memutuskan hubungan sesama insan
........berlaku kejam dan zalim
........bermusuh musuhan
........bertelingkah dan berdebat dalam perkara sia sia
........mengambil riba dan merasuah
........menyebarkan fitnah dan perkara buruk dilaman sosial atau blog

Dan aku pasti menjadi orang yang paling gembira jika kalian mendahului aku dalam menyebarkan kebaikan ke serata alam ini......tentunya dunia akan menjadi lebih baik dengan amal kebajikan yang kalian lakukan!



No comments: