Sunday, January 2, 2011

langkah demi langkah

Assalam semua...

tahun berganti..kian berlalu...kadang kadang aku sukar mengerti hakikat masa..ia seolah berulang kembali..namun lembaran baru hijrah 1432 mahupun masihi 2011 telah bermula...pantas meninggalkan kita walau diri terkadang hanya mampu memerhati....

yg lalu telah berlaku..mengukir pengalaman yg ku anggap baru buat diri...ya sebenarnya banyak yg aku harungi spt mana orang lain juga cuma dalam skrip yang berbeza......

tekanan adalah sesuatu yg pasti..aku tertekan?mungkin jua, tapi ku dapati, orang lain lebih tertekan dalam versinya sendiri...aku syukur dan redha pada Illahi....itulah yg paling mujarab utk melawaskan tekanan...pasrah!! sudah tentu sekali.....segalanya atas ketentuanNYA...tanpa sabar, pasrah dan redha..aku bukan manusia sebenar yg berpaksi iman padaNYA...sebaliknya aku mungkin kan terjerumus dlm lembah yg dalam tanpa ada ruang utk bangkit ke permukaan....

pengalaman ini telah menyoroti lembaran peristiwa yg ku lalui....sangat berwarna warni....secukup rasa..semuanya ada..ada pahit, manis, masam, masin, pedas malah ada yg tawar sekalipun..itulah bahagian utk diriku tahun ini..yg akan dtg aku tidak pasti....

yg paling ku hargai....nikmatNYA...dalam pelbagai rupa sekalipun, dalam pelbagai bentuk dan wajah peristiwa..samada yg ku lalui mahupun yg ke rentasi dari peristiwa org lain....akhirnya..semuanya tercantum indah tanpa disedari.....segalanya adalah skrip utk aku menjadi aku dan hamba kepadaNYA....

apapun aku hanya mengharap yg terbaik buatku, juga keluargaku, teman teman dan saudara saudari sekalian di Hijrah 1432 mahupun masihi 2011......mungkin kali ini giliranku kembali ke permukaan........

No comments: