Tuesday, August 27, 2013

Fwd: Meratapi kebahagiaan....

Assalamualaikum wrt. wbt.

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin.....

Beberapa ketika tertangguh menulis di sini. Bagai hilang arah dan tandus idea.....sengaja tidak mahu menulis.

Aku terpana dengan peristiwa peristiwa besar yang berlaku hari ini....fitnah yang menimpa umat Islam.....kebobrokan kemanusiaan yang melanda.....hilang jiwa dan rasa manusiawi......betapa rakusnya manusia tanpa IMAN, betapa bobroknya insan tanpa taqwa.....pelajarilah ia, fahamilah peristiwa, ketahuilah makna dan hikmah.....dari peristiwa yang berlaku....

Tidak mampu lagi untuk bersedih dan berduka....tidak mampu lagi untuk meruntun pilu malah tidak mampu lagi untuk bicara simpati....

Saat ini, sudah sampai tikanya aku berdoa dalam gaya dan bentuk yang berbeza dari mulanya.....

Berbahagialah kalian.....kalian syuhada, syurga menanti kalian tanpa hisab......beruntunglah wahai ibu, wahai adik kakak, wahai abang, kerana syahidmu diterima olehNya.....aku menangisi kebahagiaan kalian? Aku menangisi pemergian kalian? Aku menangisi kezaliman yang menimpa kalian? Aku menangisi seksaan yang kalian alami.....

Ya benar pada mulanya, lalu kemudian ku fahami bahawa DIA menjadikan peristiwa ini untuk menjadikan kalian syuhada....DIA memilih kalian dengan cara paling pantas dan paling baik....syurga tanpa hisab, tidak perlu kalian diperiksa amal dan ibadah kalian di Mahsyar.....kalian sudah pasti calon syurga. Aku?? Aku belum tentu lagi.....aku patut menangisi nasib diri......aku ini belum tentu lagi, jika masih lalai atau tidak, aku tetap akan dihisab segalanya.....Ya Rabb beriku petunjuk, hidayah dan inayahMU...ku dambakan ia agar aku sentiasa berada dijalanMU yang lurus.....

Ku lihat jasad dan wajah kalian tersenyum...! Rupanya kalian telah berjaya....aku?? Belum tentu lagi akan nasib diri??  Aku yang perlu meratapi kebahagiaan abadi! Allahummansurnaa!! Ya Allah bantulah kami!!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.




Alwi Mohd Yunus
+60193855152

No comments: