Friday, May 16, 2014

Kalian mencorak AKU!

Assalamualaikum wrt wbt....

Tanggal 2014 ini adalah fasa umur pertengahan hujung yg sedang aku lalui. Banyak peristiwa pahit manis kehidupan sebagai pelajar aku lalui sejak dahulu. Mereka adalah golongan kedua selepas ibubapa ku malah mungkin yang pertama yang paling kerap ku temui dan ku gauli dalam hidupku. Mereka pencorak 'kain putih" yang namanya fitrah itu. Hasilannya adalah hari ini.


Aku tidak berbangga dengan diriku. Akan tetapi aku berbangga dengan mereka yang mencorakku. Samada secara formal mahupun tidak formal. Samada secara langsung mahupun tidak langsung, mereka guruku yang sentiasa memberi nilai dan menokok nilai dalam hidupku.....

Aku ingati mereka semua bukan semata mata kerana hari ini, tanggal ini, aku telusuri kenangan bersama mereka disepanjang kehidupan ini. Aku kenang mereka dalam doaku agar Allah menganugerah sebaik baik balasan yang tidak terhingga buat mereka semua dunia akhirat.

Aku renung dan tersenyum sendiri malah dalam banyak keadaan aku banyak menangis kerana ramai yang telah pergi tanpa dapat aku temui mereka semula. Mereka insan hebat dalam hidupku walau seketika cuma. Mereka adalah obor pengalaman dan hidupku.....tanpa mereka aku bukan aku pada hari ini....

Tanpa mereka hidup ini penuh kebobrokan buat diriku dan juga dunia ini. Tanpa mereka siapalah aku. Dan tanpa mereka dunia tidak akan mampu tersenyum megah dan gembira.....

Walau aku bukanlah muridmu yang terbaik......namun sentuhan katamu, nasihatmu, galakanmu, perkongsianmu penuh bererti buat ku. Aku adalah aku pada hari ini kerana aku muridmu.......

Aku muridmu kerana ilmu mu.......

Terimakasih Cikgu! Allah berkati hidupmu redhai amalmu ampuni dosamu bahagiakan hatimu luaskan jiwamu anugerahkan syurga buatmu! Kalian telah mencorak akan AKU seupaya dan sebaik mungkin....terimakasih!

No comments: