Saturday, April 16, 2011

Sebabak cerita di pasar malam....

Ku saksikan peristiwa ini,benar sekali. Saat aku sedang memilih2 buah buahan di sebuah gerai pasar malam. Seorang makcik yg kelihatan agak bergaya dengan cara berpakaian, menghampiri dan berdiri disebelahku. Seraya menggumam, tak kusedari,dia sedang mengungkap kpd siapa sebenarnya, "makcik minggu lepas beli buah pear ni la, makcik pilih dan beli 4 biji, tapi kan 2 biji tu bila dimakan pahit dan kelat rasanya...nape ye"....seraya mendongak dan matanya menuju tepat ke adik penjual buah tu..adik tu tersengih je seraya menjawab "tak apa la makcik...ambil la yg ni 2 biji ganti yang pahit tu"

"Ish ish ish makcik ni!" Ujarku dlm hati..."Sendiri pilih kan..." bisik hatiku...

Haiyaa....ini macam punya orang pun ada ka? Anda nilai manusia berdasarkan sikap dan kata kata yg diungkap.....kadang kadang kita pun pening dibuatnya.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Post a Comment