Tuesday, June 23, 2009

Kembara Insan Melalui 3i-Pengenalan

Coretan ini merupakan sebahagian dari karangan dan initipati dari tajuk tajuk yang sedang saya usahakan untuk projek buku terbaru saya yang secara teknikalnya dalam bentuk cadangan bertajuk 'Kembara Insan Melalui 3i (Iman Islam dan Ihsan).

Ia di'post'kan atau disiarkan disini sebagai 'check point', meter perjalanan untuk saya, juga sebagai stesen maklumbalas setempat untuk anda komen mahupun memberi input yang bersesuaian sebagai panduan buat saya....

Tunjang projek ini ialah untuk menyelongkar semampu saya konsep insaniah dalam mengenali diri melalui gabungjalin kepercayaan, pemahaman dan pelaksanaan iman, islam dan ihsan dalam kehidupan seharian manusia lantas mengiktiraf dan mengakui dengan sebenar benarnya konsep hamba dan khalifah seperti yang dinyatakan oleh PENGUASA dan PEMILIK Alam ini dalam Kitab Teragung 'Al-Quran' melalui pengalaman singkat saya didalam dunia ini....

Moga moga cebisan dari usaha yang kecil ini akan memberi menfaat kepada sebahagian dari kalian atau generasi yang mendatang dan menjadi sesuatu yang dapat saya tinggalkan untuk 'anak-anak' saya.....

No comments: