Tuesday, May 12, 2015

aku yang sudah lama.....

Seimbas lalu, di kala fajar, cahaya lembut menyapa,
kemudian memancar teriknya
lalu surut di dinihari jua
Kembali kelam
ada senyuman rembulan dalam suram
seketika cuma lalu ia pendam

usia berlalu
masa berjalan laju
aku lakar sejarah diriku
hari ini....aku belum lahir lagi
ibu masih kesakitan saat ini
lewat sore aku bingkas diri
mencabar kehidupan ini
ia 43 tahun yang berlalu pergi
sudah lama berpayung langit ini
memijak bumi
itu peluang yang dikurnia
terlepas banyak simpang dunia
tapi singgah di perhentian jua
aku temui kalian semua
dalam suka dan duka
dalam bicara dan tawa
dalam susah dan senang jua
lalu aku kecapi makna
persahabatan bersama
kenangan mengusik jiwa
lalu kalian ku ingati
bila berlalunya hari ini
kerana kalian bisa mengingati
diri yang tak seberapa ini
dalam doa dan bisikan hati
syukurku kepada Illahi
terimakasih ayah dan ibu
juga para guruku
isteri dan anak anakku
terimakasih sahabat dan rakanku
serta kenalanku
mahupun para pelajarku
kerana mengingatiku.....

hanya satu titip dari ku
ingati Allah selalu
kerna DIA pemiliki diriku dan dirimu

No comments: